Встановлені визначення надкритичних режимів роботи як вимог до автомобільної системи

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32347/uwt.2023.13.1201

Ключові слова:

Автомобільна Платформа, Супер-Критичні Операційні Режими, Адаптивність, Інженерія Вимог, Системні Специфікації

Анотація

Ця робота детально вивчає Супер-Критичні Операційні Режими (СКОР) у автомобільних системах, які стали ключовими у сучасній автомобільній індустрії, орієнтованій на програмне забезпечення. Вона досліджує концепцію СКОР, їх класифікацію та необхідність інтеграції в системні вимоги. Протягом останніх п'ятнадцяти років індустрія пережила зміну орієнтації з апаратного забезпечення на програмне. Ранні етапи розробки включають детальний опис системних вимог, що є важливим для визначення архітектурного дизайну, розробки компонентів, тестування та процесів документації. СКОР в автомобільних системах означають екстремальні умови експлуатації, що перевищують стандартні критичні сценарії, та мають велике значення для безпеки та надійності. СКОР відрізняються від стабільних та критичних станів за допомогою математичних та графічних представлень, вони впливають на структурну та параметричну цілісність системи. СКОР відрізняються від вимог до функціональної безпеки, вони зосереджуються на функціональній цілісності та оперативній безперервності транспортного засобу. Класифікація СКОР базується на інтенсивності, впливі та складності відновлення. Вона відповідає реальним операційним викликам, що варіюються від невеликих збоїв програмного забезпечення до катастрофічних системних збоїв. Висновок: вивчення СКОР у автомобільних системах є важливим для просування безпеки та функціональності транспортних засобів.

Посилання

Bekey, G. A. (2017). Autonomous Robots: From Biological Inspiration to Implementation and Control. Cambridge, MA: MIT Press, Intelligent Robotics and Autonomous Agents series.

Humennyi, D., Kozlovskyi, V., Nimchenko, T., & Shestak, Y. (2022). Cumulative Coverage of the Simulink-based MIL Unit Testing for Application Layer of Automotive. In Y. Khlaponin, E. Corrigan, & M. Karpinski (Eds.), CEUR Workshop Proceedings, 3149 (pp. 163-168). CEUR-WS.

ISO 26262: Road vehicles – Functional safety (2nd ed., pp. page numbers). Geneva, Switzerland: ISO

Lerman, Kristina, et al. "Analysis of dynamic task allocation in multi-robot systems." The International Journal of Robotics Research 25 .3 (2006): 225-241.

Na, Jing, et al. "Robust adaptive finite‐time parameter estimation and control for robotic systems." International Journal of Robust and Nonlinear Control 25.16 (2015): 3045-3071.

Goodwin, Walter, et al. "Semantically grounded object matching for robust robotic scene rearrangement." 2022 International Conference on Robotics and Automation (ICRA). IEEE, 2022.

Tkach M. "Return from Falling and Stabilization of Antropomorphiv Walking Robot nearby Stability Boundary." (2015).

Ostapchenko, K., O. Lisovychenko, and V. Evdokimov. "Functional organization of system of support of decision-making of organizational management." (2020).

Von Neumann, John. "Probabilistic logics and the synthesis of reliable organisms from unreliable components." Automata studies 34 (1956): 43-98.

Certification of Safety-Critical Systems By Nancy G. Leveson, John P. Thomas Communications of the ACM, October 2023, Vol. 66 No. 10, Pages 22-26 10.1145/3615860.

Abdelgawad, M., Ray, I., Vasquez, T. (2023). Workflow Resilience for Mission Critical Systems. In: Dolev, S., Schieber, B. (eds) Stabilization, Safety, and Security of Distributed Systems. SSS 2023. Lecture Notes in Computer Science, vol 14310. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-44274-2_37.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-02-29

Як цитувати

Гуменний, Д., & Гуменний, О. (2024). Встановлені визначення надкритичних режимів роботи як вимог до автомобільної системи. Pidvodni Tehnologii, (13), 14–20. https://doi.org/10.32347/uwt.2023.13.1201

Номер

Розділ

Інформаційні технології