Дослідження показників ефективності функціонування та перспектив розвитку систем ІР-телефонії

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32347/uwt.2023.13.1203

Ключові слова:

ІР-телефонія, комп’ютерні мережі, телекомунікації, показники ефективності

Анотація

Метою роботи є дослідження показників ефективності функціонування та перспектив розвитку систем ІР-телефонії.
IP-телефонія – спеціальна область телефонного зв'язку, яка інтегрує методи та засоби цифрової обробки сигналів, передачу мови, даних, відеоінформації та мультимедіа, управління обчислювальними ресурсами на базі високих технологій. Системи ІР-телефонії є затребуваними та широко використовуються, особливо в корпоративному секторі. В даній роботі проведено змістовне дослідження принципів функціонування сучасних систем ІР-телефонії. Було показано, що дуже важливою є необхідність проводити безперервний моніторинг ефективності функціонування даних систем. Було проведено систематизацію показників, які впливають на інтегральну оцінку ефективності функціонування систем ІР-телефонії. При цьому, на перший план виходить якість користувальницького досвіду, що наразі має першочергове значення для повноцінної оцінки ефективності будь-якої сучасної системи телекомунікацій, основною метою якої є саме забезпечення задоволеності користувачів. Крім того, в статті також проведено аналіз перспектив розвитку систем
ІР-телефонії. Зокрема, продемонстровані прогнози зростання ринку та окреслені напрямки подальших удосконалень систем ІР-телефонії.

Посилання

IP-telephony. Technology review. Available at: https://www.linkedin.com/pulse/lets-review-basics-ip-telephony-josh-hatch/.

SIP : Session Initiation Protocol", March 1999, 132 pages , http://tools.ietf.org/rfc/rfc2543.txt.

Raj Jain, 1998. Voice over IP: Nortel, Canada, August 14, 1998. 42 slides, http://www.cse.wustl.edu/~jain/talks/voip.htm.

Soares, V.N., Neves, P.A., Rodrigues, J.J., 2008. Past, present and future of IP telephony. In 2008 International Conference on Communication Theory, Reliability, and Quality of Service. 19-24.

Mazurczyk, W., Szaga, P., Szczypiorski, K. 2014. Using transcoding for hidden communication in IP telephony. Multimedia Tools and Applications, 70, 2139-2165.

Werner, H. 2003. Quality of Service in IP Telephony: An End to End Perspective. Chalmers tekniska högsk., 74.

Vetter, M., & Willrich, R. 2014. System of Quality monitoring for IP Telephony Services. In Proceedings of the 20th Brazilian Symposium on Multimedia and the Web. 239-246.

Cai, Z., Kitawaki, N., Yamada, T., & Makino, S. 2010. Comparison of MOS evaluation characteristics for Chinese, Japanese, and English in IP telephony. In 2010 4th International Universal Communication Symposium. 112-115.

Keary T. 2023. The Best VoIP Monitoring Tools & Software for 2023. https://www.comparitech.com/net-admin/best-voip-monitoring-tools/.

Pornpongtechavanich, P., Daengsi, T. 2019. Video telephony-quality of experience: a simple QoE model to assess video calls using subjective approach. Multimedia Tools and Applications, 78, 31987-32006.

Lutkevich B., Finnell K., 2023. Quality of Service (QoS). https://www.techtarget.com/searchunifiedcommunications/definition/QoS-Quality-of-Service#:~:text=Quality%20of%20service%20(QoS)%20refers,of%20data%20on%20the%20network.

Grand View Research. https://www.grandviewresearch.com/.

ASDReports Premium Market Research Reports, Intelligence & Industry Analysis https://www.asdreports.com/market-research-marketsandmarkets.

Statista https://www.statista.com/.

Zion Market Research https://www.zionmarketresearch.com/.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-02-29

Як цитувати

Батрак, О., Смірнова, Т., Гнатюк, В., Одарченко, Р., & Смірнов, О. (2024). Дослідження показників ефективності функціонування та перспектив розвитку систем ІР-телефонії. Pidvodni Tehnologii, (13), 28–35. https://doi.org/10.32347/uwt.2023.13.1203

Номер

Розділ

Інформаційні технології